in the Hive

Facem cel mai bine ceea ce ne place cel mai mult.

C. Hopkins despre sampling si cuantificarea rezultatelor December 13, 2009

Filed under: publicitate — inthehive @ 18:05
Tags: , , ,

          “Tata mai tiparea in ziarul lui si cupoane. Le citeam si uneori ma duceam la producator si ii ceream voie sa le impart. In orasul nostru erau o mie de familii. Ma ofeream sa pun cate un cupon la fiecare in schimbul a 2 dolari. Asta in semna drumuri cam de treizeci si cinci de mile. Alti baieti se ofereau sa faca asta pentru 1,5 dolari, dar puneau doar cateva, iar la casele de la periferie nu mai ajungeau. Am rugat producatorii sa compare rezultatele si in scurt timp am obtinut monopolul.

          Asta a fost prima mea experienta cu rezultate verificate. M-am invatat sa caut si sa compar rezultatele pe care de atunci le-am solicitat intotdeauna. Nu putem depista altfel serviciul real. E o prostie sa faci ceva orbeste. […]

          Mama prepara o pasta pentru curatat argintaria. Eu i-am dat o forma de prajitura si am infasurat-o intr-o hartie draguta. Apoi m-am dus s-o vand din casa in casa. Am descoperit ca o vindeam unei femei din zece, vorbind putin in pragul usii. Dar cand reuseam sa intru in bucatarie si sa demonstrez efectul, vindeam aproape tuturor.

          Astfel am invatat principiul de baza al unei lectii pe care n-am uitat-o niciodata. Un produs bun se vinde singur. Este foarte dificil sa vinzi produse prin reclama sau in persoana daca nu ai mostre.

          Cel mai mare chin al vietii mele a fost sa-i fac pe producatori sa inteleaga importanta mostrelor. Nici nu le trecea prin cap sa ofere mostre vanzatorilor, cheltuiau in schimb sume uriase pentru reclame care indemnau oamenii sa cumpere fara a vedea sau a testa produsul. Unii spun ca mostrele costa prea mult. Altii spun ca lumea le va cere tot mereu, dar doar munca de convingere in sine este mult mai costisitoare.

          As vrea ca fiecare producator care nu ma crede sa incerce sa faca ce am facut eu cu pasta de curatat. O experienta care avea sa-i invete si pe cei din publicitate sa economiseasca cateva milioane bune de dolari. Te lamuresti intr-o singura zi ca vanzarea fara mostre este de multe ori la fel de dificila ca si cea cu mostre.

          Am invatat asta de la smecherii de pe strada. I-am ascultat ore intregi, la lumina tortelor, si-mi dau seama acum ca am absorbit complet teoriile si metodele lor. Nu incercau niciodata sa vanda ceva fara demonstratie. Aratau tuturor, intr-un mod foarte dramatic, ce putea sa faca produsul lor. Este uimitor sa constati cat de putin stiu cei din publicitate despre vanzare in comparatie cu acei oameni.”

 

One Response to “C. Hopkins despre sampling si cuantificarea rezultatelor”

  1. Si eu vreau sa imi cumpar o casa si acum ma documentez peste tot despre preturi.


Leave a Reply

