in the Hive

Facem cel mai bine ceea ce ne place cel mai mult.

c. hopkins despre abordarea maselor December 13, 2009

Filed under: publicitate — inthehive @ 18:38
Tags: , , , , ,

          “Nu trebuie sa judecam lumea dupa noi insine. Lucrurile pe care noi le apreciem si ni le dorim pot sa placa unei minoritati. Pierderile rezultate din publicitatea facuta conform propriilor noastre gusturi pot ajunge usor la nivelul datoriei nationale. Traim intr-o democratie. Exista pareri divergente cu privire la fiecare lege. La fel este si cu preferintele si dorintele oamenilor. Numai cei incapatanati si obtuzi vor miza pana in panzele albe pe propriile lor preferinte. Ca si in celelalte domenii, trebuie sa supunem reclama judecatii opiniei publice. […]

          Sunt proprietarul unui iaht, dar credeti ca m-as aventura pe mare fara harta si compas? Trebuie sa aflu parerea celor din jur la fiecare pas.

          Suntem influentati de mediul din jurul nostru. Cei prosperi se aduna cu cei prosperi, la fel fac si cei care au anumite gusturi si inclinatii. Cu cat urcam mai sus, cu atat ne indepartam de omul obisnuit. Asta nu e bine in publicitate.

          Am vazut sute de incercari si mii de proiecte care nu au avut niciodata nici o sansa. Doar pentru ca vreun marginit oarecare a judeca multimea prin prisma celor putini. […] Oamenii nu au putut fi convinsi. Mergeau inainte cu ideile lor fixe, fie ca aveau sau nu dreptate. Mi-am facut datoria si le-am aratat calea, precum si piedicile, incercand sa pierd cat mai putini bani.

          Trebuie sa spun acum ca drumul spre succes trece printre oamenii obisnuiti. Ei formeaaz majoritatea covarsitoare. Cel care ii cunoaste si vine din mijlocul lor are o sansa de reusita mult mai mare. Unii dintre cei mai de succes specialisti in publicitate pe care ii cunosc erau persoane necultivate. Doi dintre ei conduc agentii mari. Unul dintre ei, care a facut multi bani din publicitate, abia daca isi poate scrie numele. Cunostea in schimb oamenii simpli, iar oamenii simpli au cumparat ce avea el de vanzare.

          Unul din ei a scris un text care l-ar fi facut pe un fermier sa-si ipotecheze si sopronul numai ca sa obtina acel ceva. In schimb, fiecare propozitie a textului trebuia corectata gramatical.

          Astazi, absolventii de colegiu vin cu sutele la noi si ne spun: “Avem studii, avem talent literar”, iar eu le raspund ca ambele argumente reprezinta un handicap. Marea majoritate a barbatilor si femeilor nu pot aprecia stilul literar. Si daca pot, atunci le este teama. Le este teama de a fi influentati de ceva atunci cand e vorba de cheltuit bani. Orice stil mai sofisticat provoaca suspiciune. Orice efort evident de a vinde ceva provoaca o rezistenta de partea cealalta. Orice apel care pare sa vina de la un nivel superior naste un resentiment. Cu totii detestam ordinele.

          In publicitate cautam tot timpul oameni care sa se identifice cu majoritatea. Nu ne intereseaza educatia lor, capacitatile lor literare. Aceste lipsuri pot fi usor acoperite. Trebuie in schimb sa ne dovedeasca ca inteleg natura umana si atunci ii vom primi cu bratele deschise. […]

          Incerc sa demonstrez ce banala, ce populara este publicitatea eficienta. Cat de mult conteaza omul de rand. Cei nou-veniti in domeniu se bazeaza pe limba, pe capacitatea de a exprima o idee. Altii pun accentul pe lucrurile ciudate care atrag atentia. Toti acestia incearca sa se dea mari si asta genereaza resentimente. Adevaratii profesionisti in publicitate sunt toti oameni modesti. Vin din randurile celor modesti, pe care ii cunosc bine.

          Acesti oameni sunt precauti, atenti cu banii, suspiciosi. Nu-i poti prosti usor cand e vorba de cumparaturi obisnuite. Persoanele cultivate, care au trait in alt fel de mediu, nu-i pot intelege. […]

          Nu exista o zona in care o astfel de cunoastere sa fie mai importanta decat in publicitate.[…]

          Oamenii sunt ca oile. Nu pot judeca valori, nici eu nu pot, nici dumneavoastra. Judecam lucrurile in mare, dupa impresiile altora, dupa preferintele populare. Mergem o data cu masele. Cel mai eficient lucru pe care l-am descoperit in publicitate a fost tendinta maselor.

          Nu trebuie scapat din vedere acest element. Oamenii urmeaza stiluri si preferinte. Rareori decidem singuri, pentru ca nu cunoastem faptele. Cand vedem insa masele luand-o intr-o anumita directie, suntem foarte dispusi sa ne alaturam lor.

          Am aratat in reclamele mele cum multimea era atrase de automobilele Overland. Am relatat cum cererea a reusit sa scoata din faliment un concern. Cum a fost creat un oras din corturi. Prezentarea a avut efect asupra oamenilor, acestia au inceput sa urmeze trendul. Overland a devenit ceea ce este si astazi, unul din cei mai mari vanzatori de automobile din lume”

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s