in the Hive

Facem cel mai bine ceea ce ne place cel mai mult.

perspectiva lui C. Hopkins despre munca December 12, 2009

Filed under: publicitate — inthehive @ 22:20
Tags: , ,

          “Un alt om a mai exercitat o influenta deosebita asupra mea in acei ani. Era un sef de santier la calea ferata, care lucra pentru 1,60$ pe zi. Avea in subordine o echipa de muncitori care castigau 1,25$ pe zi. […]

          M-a impresionat deosebirea dintre el si ajutoarele lui. Ajutoarele lucrau din necesitate. Munceau cat mai putin posibil. Numarau orele pana la terminarea programului, iar sambata se duceau in oras si cheltuiau tot castigul din timpul saptamanii.

          Seful muncea plin de entuziasm. “Baieti, hai sa punem atatea traverse pe ziua de azi. haideti sa facem ca lumea portiunea asta”, obisnuia el sa spuna. Oamenii se apucau cu stoicism, desi n-aveau nici un chef. Dar seful reusea sa transforme totul intr-un joc.

          Omul asta isi construia propria casa seara, dupa cele zece ore de munca la calea ferata. […] “Uita-te la baietii aia care joaca mingea”, spunea el. “Asta zic eu munca grea. Eu pun sindrila pe acoperis. Sunt in concurenta cu timpul, Stiu ce suprafata am de terminat pana la apusul soarelui ca sa imi termin portia. Asta inseamna pentru mine distractie.”

          “Uita-te la tipii aia care cioplesc lemnele si discuta despre drumuri si despre politica. Tot ce stiu ei despre calea ferata e cum sa dea cu topotul. Intotdeauna vor face asta si nimic mai mult. Uite ce am facut eu, in timp ce ei pierdeau vremea aseara – aproape am terminat de construit veranda casei. In curand voi sta aici, confortabil, iubindu-ma cu nevasta mea draguta. Ei vor sta in continuare pe lazile de sapun de langa pita bacaniei. Care-i munca si care-i joaca?”

          Daca un lucru e folositor, ei il numesc munca; daca e inutil, ii spun joaca. Amandoua sunt la fel de grele. Si unul poate fi joc ca celalalt. In amandoua exista o rivalitate. Este vorba despre lupa de a-i depasi pe altii. Dupa mine, toata deosebirea consta in atitudinea mintii.

          N-am uitat niciodata acele discutii. […] Deosebirea consta doar intr-o perceptie diferita a ideii de distractie.

          Am ajuns sa indragesc munca asa cum altii iubesc golful. Inca o mai iubesc. De multe ori refuz o partida de bridge, o invitatie la masa sau la dans, ca sa-mi petrec seara la birou. In weekend, la petrecerile din casa noastra de la tara, ma fofilez ca sa ma delectez cateva ore cu masina mea de scris.

          Asadar, dragostea de munca poate fi cultivata, la fel ca si dragostea pentru joc. Termenii se pot schimba unul cu altul. Ceea ce unii numesc munca, eu numesc joaca, si viceversa. Facem cel mai bine ceea ce ne place cel mai mult. Daca in cazul cuiva asta inseamna sa alerge dupa o minge de polo, atunci el va excela in asa ceva.

          E mare lucru daca un tanar ajunge sa considere munca sa drept cel mai fascinant joc pe care il cunoaste. Asa ar trebui sa fie. Aplauzele pentru un atlet mor intr-o clipa. Aplauzele pentru succesul nostru ne inveselesc in drumul nostru spre mormant.”

 

Leave a Reply

