in the Hive

Facem cel mai bine ceea ce ne place cel mai mult.

C. Hopkins despre saracie si colegiu December 12, 2009

Filed under: publicitate — inthehive @ 20:19
Tags: , , ,

          “Datorita experientelor saraciei am invatat arta vanzarii. Daca n-ar fi fost saracia, nu as fi ajuns niciodata un vanzator ambulant; acolo am invatat aproape tot ce stiu despre natura umana si cheltuitul banilor. Meseria asta este o scoala grozava. […]

          Datorez saraciei faptul ca nu am mers niciodata la colegiu. Acei patru ani i-am petrecut in scoala experientei in loc de scoala teoriei. Nu pot numi nimic valoros ce ar putea un om de publicitate in colegiu. Sunt o multime de lucuri pe care el va trebui sa le uite pentru a putea face fata oricarui curs practic. Educatia superioara este, dupa parerea mea, un handicap pentru un om care trebuie sa se adreseze toata viata oamenilor obisnuiti.

          Fireste, in acele vremuri nu existau cursuri de publicitate, nici un fel de cursuri de vanzari sau jurnalism. Sunt convins ca ar fi mai bine azi daca nu le-am avea. Am citit unele din aceste cursuri. Erau atat de confuze, atat de nepractice, incat m-au exasperat. Odata cineva mi-a adus un curs de publicitate de la o cunoscuta scoala tehnica si m-a rugat sa-l imbunatatesc. Dupa ce l-am citit, i-am spus : “Pune-l pe foc. N-ai dreptul sa ocupi cei mai importanti si cei mai pretiosi ani din viata unui tanar cu astfel de gunoaie. Daca isi va petrece patru ani sa invete toate teoriile astea, ii vor mai trebui doisprezece ani sa le uite. In acel moment va fi atat de departe in urma, incat nu va mai reusi niciodata sa recupereze.” […]

          Dar spuneti-mi, cum poate un profesor de colegiu, care a trait toata viata intr-o manastire educationala, sa fie potrivit pentru a preda publicitatea sau practica afacerilor? Aceste teme tin de scolile cu profil strict practic. In alta parte nu ai unde sa le inveti. […]

          Intr-o agentie de publicitate pe care o conduceam, am angajat oameni cu studii superioare pana si pentru joburile cele mai simple. Multi dintre clientii mei au facut la fel. Ideea era sa angajezi persoane cu cunostinte care le lipseau celorlalti si de care aveau mare nevoie. Nu-mi pot insa aminti ca vreuna din acele persoane sa fi primit vreun post de conducere. Cei care, in loc sa urmeze colegiul, lucrasera in afaceri erau de departe avantajati.

          In ceea ce priveste publictitatea, poti invata mai multe intr-o saptamana de discutii cu fermierii decat intr-un an de scoala, oricare a fi ea.”

 

Leave a Reply

