in the Hive

Facem cel mai bine ceea ce ne place cel mai mult.

C. Hopkins despre prudenta December 12, 2009

Filed under: publicitate — inthehive @ 15:26
Tags: , , , ,

          “Lipsa conservatorismului a distrus mai multi oameni din publicitate si afaceristi decat orice altceva […] Siguranta inainte de toate a fost steaua mea calauzitoare. Economia si precautia sunt un fel de instincte. Sunt fundamentale. Succesul, in afara unor cazuri accidentale, este de neconceput fara ele. Lipsa acestor calitati poate fi partial corectata prin educatie atenta.

          Majoritatea esecurilor intalnite au la baza aceasta atitudine necumpatata. Speculatia nesabuita a unei sanse nevazute. Nerabdarea cu care ne batem joc de conservatorism. Graba cu care dam navala pe un drum nedefrisat, numai ca sa nu ne-o ia inainte vreun dusman.

          In afaceri mai exista si exceptii, nu insa si in publictitate. Toate dezastrele din publicitate sunt cauzate de nerabdare – lucru inutil si de neiertat. Si nu ma refer la greseli de publicitate. La acest capitol toti incercam sa facem imposibilul.

          Avem de-a face cu natura umana, cu dorinte, cu prejudecati si idiosincrazii pe care nu le putem masura. Oricat ar fi de mare experienta noastra, ea nu ne poate indruma corect in majoritatea cazurilor. De aceea imprundenta este cea mai mare crima. […]

          Dar greselile banale inseamna putin. Sunt de asteptat. Fiecare tentativa in publicitate inseamna in faza initiale sa simti pur si simplu pulsul publicului. Daca oamenii nu reactioneaza, greseala este cauzata de produs sau de circumstante incontrolabile. Pierderea e o nimica toata daca tentativa respectiva este condusa cum trebuie. Sperante si idei care nu reusesc sa se materializeze, sunt niste simple intamplari.

          Eu ma refer la catastrofe, la prabusirea unor speculatii nebunesti. Ma refer la persoane din publicitate care piloteaza o nava mare si costisitoare direct inspre stanci. Astfel de oameni nu-si mai revin aproape niciodata. […] Am vazut o multime de persoane care promiteau mult in domeniu, dar care si-au distrus navele doar fiindca s-au aventurat cu toate panzele ridicate intr-o cursa pentru care nu aveau harta.  Din cate tin eu minte, nici unul dintre acestia nu s-a mai intors. […]

          N-am riscat niciodata in stil mare, nici cand am actionat in folosul meu, nici in al altora. Astfel incat greselile pe care le-am facut – si au fost o multime – nu au contat foarte mult pentru mine. […] Cand am pierdut, am pierdut putini bani, dar nici un pic de increderea celor din jur. Cand am castigat, am castigat adeseori milioane pentru clientul meu si un prestigiu urias pentru mine.”

 

Leave a Reply

