in the Hive

Facem cel mai bine ceea ce ne place cel mai mult.

Claude Clarence Hopkins December 11, 2009

Filed under: publicitate — inthehive @ 15:53
Tags: , , , , , ,

Claude C. Hopkins

Claude C. Hopkins

          Claude C. Hopkins (1866-1932) a fost unul dintre, daca nu cel mai mare pionier al publicitatii. El credea ca publicitatea exista doar cu scopul exclusiv de a vinde, si ca rezultatele produse pot fi cuantificate si interpretate.

          A lucrat pentru numeroase agentii, printre care Carpet Sweeper, Swift & Co., Dr. Shoop’s Patent Medicine Company. La 41 de ani a fost angajat de Albert Lasker, proprietarul agentiei de publicitate “Lord & Thomas”, pe un salariu de 185.000$ pe an, ceea ce in 1907 era o suma fabuloasa chiar si pentru tezaurul SUA.

          A deschis noi cai in industria publicitatii, atunci abia in dezvoltare, aducand un imens succes clientilor sai. A prganizat o campanie pentru berea Schlitz care a propulsat producatorul dupa locul cinci in ipostaza de competitor cu Budweiser pentru locul intai pe piata.

          Hopkins insista asupra cercetarii produselor in amanunt si valorificarea bruta a acestora. El considera ca “un produs bun se vinde singur”, de aceea fiind increzator in sampling. Folosea cupoane in scopul contorizarii rezultatelor activitatii sale. Prin aceasta analiza isi imbunatatea incontinuu tehnica si eficienta.

          Cartea sa clasica, “Publicitate Stiintifica” a fost publicata in 1923, dupa retragerea sa de la “Lord & Thomas”, unde si-a incheiat cariera ca presedinte al companiei. David Oglivy, supranumit “Parintele Publicitatii”, afirma despre aceasta lucrare ca “Nimanui nu ar trebui sa i se permita sa aiba de a face cu publicitatea pana nu a citit de sapte ori Publicitate Stiintifica. Mie mi-a schimbat viata.”

          Cea mai mare contributie a lui Hopkins in industria publicitatii reprezinta de departe insistenta sa asupra utilizarii publicitatii ca o unealta a vanzarii, si a controlarii rezultatelor. Acest lucru l-a condus la adoptarea a multor metode inovatoare de promovare. A fost primul care a introdus samplingul pe baza de cupoane si care a realizat o cercetare asupra sloganelor si a marketingului de piata. Hopkins pune de asemenea accent pe planificarea strategica pentru a reduce riscurile.

          Indiferent de mediul de reclama pe care il preferati, de la reclama tiparita la cea virtuala, invatamintele fundamentale ale lui Claude Hopkins sunt universal-valabile si extrem de actuale. A stabilit niste reguli prea importante, prea etern valabile, ca sa poata fi uitate.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s